Nasze działania nawiązują do Światowego Dnia bez Tytoniu, który obchodzony jest 31 maja.
Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy wśród mieszkańców Zielonej Góry na temat szkodliwości palenia papierosów i e-papierosów oraz dostarczenie informacji o korzyściach jakie wiążą się z rzuceniem palenia.
Chcemy dotrzeć przede wszystkim do młodzieży szkolnej, aby zachęcić ją do abstynencji nikotynowej.
W ramach kampanii przygotowaliśmy wystawę plenerową - na zielonogórskim deptaku staną prezentery przedstawiające treści kampanii. Istotnym elementem są filmiki, do obejrzenia za pomocą kodów QR umieszczonych na planszach. W wiatach przystankowych, autobusach MZK oraz słupach ogłoszeniowych Zielonogórskiego Ośrodka Kultury zostaną wyeksponowane plakaty kampanii.
Plakaty promujące kampanię pojawią się także w zielonogórskich szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
Lokalne radio wyemituje spot promujący niepalenie, a eksperci wezmą udział w audycji na temat szkodliwości palenia, która będzie adresowana w szczególności do młodych ludzi.
Kampania otrzymała honorowy patronat Prezydenta Miasta Zielona Góra. Patronat medialny objęło Radio Index.
Projekt sfinansowano w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Mieście Zielona Góra na rok 2021.