Portal wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
x
Strona głównaDziałalność Biura › › ...2012 r.Jesteś w dziale:

Kampanie

2012 r.

09-04-2013 | drukuj
Nasz samorząd już po raz 11 przystąpił do największej ogólnopolskiej kampanii profilaktyczno-edukacyjnej „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Akcja organizowana jest przez Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych z Poznania pod patronatem Komendy Głównej Policji, Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Sportu i Turystyki.
Kampanijne zadania w 2012 roku realizowali zarówno uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów, jak i dorośli, a więc cała społeczność lokalna!
Ta edycja kampanii oscylowała wokół dwóch dużych tematów: asertywności oraz syndromu wyuczonej bezradności. Głównym celem  ZTU 2012 było zwiększenie zaradności dzieci i młodzieży oraz rozwinięcie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych. „Zachowaj Trzeźwy Umysł” ma także na celu przeciwdziałanie bierności i bezradności, a przede wszystkim zmniejszenie dostępności alkoholu dla dzieci i młodzieży.
Organizatorzy kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł” przygotowali praktyczne zestawy dotyczące współczesnych zagrożeń, m.in. materiały profilaktyczne – plakaty, ulotki, dyplomy oraz certyfikaty dla koordynatorów. Ponadto organizatorzy postawili na zaangażowanie uczestników, m.in. poprzez konkursy edukacyjne oraz zadania konkursowe z atrakcyjnymi nagrodami.
Kampanijne zadania mobilizują uczniów do samodzielnego myślenia, uruchomienia twórczych pokładów umysłu, wskazują na możliwości planowania swojej codzienności tak, by ciekawe zajęcia i sukcesy w ich realizacji pozwoliły uczniom uwierzyć w siebie i rozwinęły poczucie sprawczości, pokazały, że każdy jest kowalem swojego losu.
W Biurze zostało zorganizowane spotkanie z pedagogami szkolnymi, na którym przedstawiliśmy cele i założenia kampanii, rozdysponowaliśmy materiały do realizacji kampanii oraz przekazaliśmy materiały akcji profilaktycznej „Napoje energetyczne – moc niepotrzebna dzieciom”.
W roku 2012 do kampanii przystąpiło 20 szkół: 12 podstawowych i 8 gimnazjalnych. Wśród laureatów kampanii wyróżnionych przez organizatorów znalazło się 26 dzieci z naszego miasta. Otrzymali oni nagrody od  organizatorów kampanii oraz książki zakupione w ramach Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
W gronie laureatów konkursu pn „Ruszajmy się” dla klas i grup świetlicowych ogłoszonego w ramach kampanii, znalazła się grupa uczniów z Gimnazjum nr 2, która otrzymała od organizatorów kamerę cyfrową.
Biuro Pełnomocnika ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych zorganizowało lokalne podsumowanie kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł”. Była to okazja, aby podziękować szkołom za wzięcie aktywnego udziału w tym przedsięwzięciu oraz pogratulować i wręczyć nagrody dzieciom, których prace zostały wyróżnione przez organizatorów akcji.